9.1.10

Sitter framför tv:n med datorn i knät. Diggar inte min lilla dator så mycket längre för att jag får så ont i nacken. Tänkte mest på när jag beställde den att den är praktisk att ha i skolan. Men där använder vi ju alla andra datorer. Men finns inte så mycket att göra åt! På tal om annat så somnade nästan jag direkt när jag kom hem idag på dagen , vet dock inte varför för så himla sent blev det ju inte inatt innan man somnade? Har vaknat hundra gånger inatt och haft mardrömmar .. Annars har jag sovit helt klart bäst , jag klagar inte! vaknade vid 1 idag så förstår inte som sagt varför jag somnade igen 4 timmar senare. Sen när jag vaknade åt jag lite mat sedan drog jag upp till Jennie och Peter på kaffe och det var trevligt. Pratade om allt möjligt. Gillade nog mest när Jennie och Simon har sina diskussioner. Sedan nu vid 23 så kom jag in och var frusen som en pinne. senast jag kollade så var det - 20 grader ute och men det känns snarare som att det vore - 25 grader! Svinkallt ute! Brr .. Ska nog ta och göra mig en stor kopp te och tina upp kroppen igen.
Dagen var egentligen planerad till att vi skulle till Jönköping men Pia hade ingen bil och Jimmy skulle festa så vi bestämde att det blir nästa helg istället för då är det lite närmare flytten och allt .. Känns som jag har koll på allt till flytten men sen när jag står i mitt rum och funderar så känns det som att jag har 100 saker till att fixa , men har inte så mycket i mitt rum att flytta! Smidigt att bara flytta rakt över gatan ! Inte så långt att bära , värre blir det väl för de som ska hjälpa mig och bära upp alla sakerna för en lite trång trappa men jag klagar inte ;)

Har fått höra så himla mycket nu det senaste att det är stor skillnad på mig när jag är singel och inte. Att jag är roligare att umgås med när jag har pojkvän för att jag inte ställer några krav då. Förstår inte själv den skillnaden? Bara för att jag inte är en flickväns som ställer några krav alls och kan gå med på det mesta när det gäller vissa saker så kan det väl inte bli så stor skillnad? Och att jag inte är " normal " flickvän för att jag inte är en sån person som är ute efter konflikter och att jag är så himla lätt att vara tillsammans med? Jaha , det är väl kul att höra men iallafall .. Förstår inte att folk tänker på sånt? Märker ingen skillnad förutom att jag kanske är lite roligare och mer framåt när jag inte är singel. Men än så länge har ju ingen klagat. Känner dock att jag måste hitta på mer i mitt liv! Vill uppleva saker! Annars trivs jag med mitt liv just nu , egen lägenhet snart, blivande skötare och har världens bästa vänner! Förstår inte varför man skriver det i en blogg men har hört det så mycket det senaste och så ville jag skriva något annat i min blogg än om min vardag .. Diggar livet stenhårt om inte annat så kan inte annat än att le! Nu ska jag ta och kolla vidare på tv:n och göra mig en stor kopp te.

/ Elin

1 kommentar: